Szia Tóth Szabolcs vagyok, és köszöntelek blogomon. Jelenleg egyik legnagyobb feladatomnak érzem, hogy kompetitív online marketing és ecommerce tudáshoz juttassam a jelen szakembereit.
Jöjjenek az adatok, Rólam
Inkább tartom magam tanácsadónak, aki horizontális tudással rendelkezik marketing, IT, szervezetfejlesztés és coaching területeken, mint szakembernek. Mindig is igyekeztem tudatosan építeni a karrierem és sosem féltem a kihívásoktól. Ennek köszönhetően az elmúlt 8+ évben több magyar és nemzetközi nagyvállalatnál dolgozhattam. Olyan márkákat képviseltem mint a HP, Telekom illetve olyan partnerekkel dolgoztam együtt mint az HBO, Levis, Decathlon, Shop Builder és még sok másik. Örülök, hogy ügynökségek mint a DDB, Isobar segítettek nekünk a projektjeinket sikeressé tenni. Sok olyan kiváló online marketing szakembert ismerhettem meg, akitől tanulni tudtam és a mai napig tartjuk a kapcsolatot.
Első állomás az online marketing világában: HP projekt manager
Social média projekt manager-ként kezdtem a HP-nál 2011-ben. Csapatommal mi feleltünk azért, hogy a világ legnagyobb IT vállalatának, közösségi média kampányai a legmagasabb színvonalon és legköltséghatékonyabban készüljenek el. Fejlesztettünk ügyfélszolgálati applikációt, illetve egyéb canvas megoldásokat, ami 2011-2013 között nagyon trendi volt. Live streaminget is csináltunk a YouTube-on a Florence and the machine-el.
Még egy kiemelkedő projektem volt abban az időben a HP eVoucher. Azért volt ez nagy szó mert anno, mert a még nem konverziós platformként működő Facebooknál hoztunk egy ekereskedelmi újdonságot. Egy gamification alapú loyalty program volt, ahol a fogyasztók kötődését az applikációhoz az okozta, hogy megadott app interakciók fejében pontokat gyűjthettünk és azokat kuponokra és kedvezményekre tudtuk beváltani. Ekkor még nem volt Európában Amazon és az online marketing is gyerek cipőben járt. Érdekes tanulság volt, rájönni arra, hogy a consumer recurring termékek voltak a legsikeresebbek, lsd. tintapatron, míg laptopokat viszonylag nehezen tudtunk eladni.
A jégkorszakot is túlélő magyar ecommerce nagyhatalom: Telekom
HP után egy új irányt vett karrierem és a Telekomot választottam következő állomásomul. Olyan kiváló szakember irányítása alatt tanulhattam bele az ecommerce világába, mint Nagy Barnabás. Bár a közösségi média volt a játszóterem, mégis minden eszközt megragadtam, hogy ennek határait feszegetve új kapukat nyithassak.
Hálás vagyok, hogy több kreatív ügynökséggel és marketing ügynökséggel közösen fejleszthettünk ügyfélszolgálati applikációt Facebookra. Elindítottuk Magyarországon először a Social Hub fantázia névre keresztelt közösségi média marketing központot.
Kőkemény vadnyugat, a táplálék kiegészítő nagyhatalom: BioTechUSA
Hova tovább, merült fel bennem a kérdés és ekkor mertem egy nagyot álmodni. IT és telekommunikációs tapasztalataim birtokában egy teljesen más iparág felé vettem az irányt. Az FMCG egyik legújabb ágazata: a táplálék kiegészítők és étrend kiegészítők felé. A BioTechUSA mezét magamra öltve vágtam neki a 2015-ös évnek, egy tradicionálisan nem online marketing fókuszú magyar családi cégnél, ahol az online a bolthálózat „ellensége”.
Először itt szembesültem a digitális transzformáció gondolatával a gyakorlatban, és tudtam, hogy számomra ez lesz a küldetés. Egy digitálisan érett, online vállalattá alakítani, az akkor még „csak” 226 főt foglalkoztató BioTechUSA-t. Bevezettük a különböző méréseket, mint mindennek az alapja, és megteremtettük a reszponzivitás fogalmát házon belül. Elkezdődött egy olyan építkezés, ami lehetővé tette, hogy 16 fősre duzzadjon az online marketing csapat. Ez az a csapat, amely 77 országra gyárt tartalmakat és támogatja a cég expanziós törekvéseit.
Digitális transzformáció mint igény, 2018-ban jelentkezett először, amikor a cég emberi, árbevételi és gyártási növekedését kellett optimalizálni úgy, hogy a megoldás name az volt, hogy a tovább bővül, hanem folyamatokat alakít át.
Mi az üzleti célom?
Szeretném tapasztalataim saját üzleti életemben kamatoztatni és olyan új szakmai kihívásokat keresek, ahol lehetőségem akad vagy tudást átadni vagy vállalkozásokat a következő szintre léptetni. Ezért is indítottuk el a Progmatic.hu -t, ami egy nagyon aktuális munkapiaci hiányra hívja fel a figyelmet, az informatikushiányra. Junior programozókat képzünk olyan felnőttekből, akik szeretnének karriert váltani vagy csupán érdekli őket az informatika világa. Vannak olyan diákjaink is, akik GYESről visszatérve már az új kihívások felé vennék inkább az irányt.
Ezek mellett elindult 2018 őszén a Present Academy, ahol online marketingeseket és videó marketingeseket és még sok egyén digitális szakembert képezünk. Az évek alatt felhalmozott tudást itt tudom a leghatékonyabban átadni a jelen szakembereinek. Mottónk is nagyban ehhez kapcsolódik: “Teaching the present to the future.”